Potrzebujesz Fachowej porady?
  1. « Wróc do 
  2. « Wróc do  Części i akcesoria samochodowe, motoryzacyjny sklep internetowy
  3. « Wróc do  Układ hamulcowy
  4. « Wróc do  Hamulce tarczowe
  5. « Wróc do  Okładzina hamulcowa
  6. « Wróc do  Części i akcesoria samochodowe, motoryzacyjny sklep internetowy
  7. Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe MASTERSPORT 13046071172N-SET-MS

Zestaw klocków hamulcowych, hamulce tarczowe MASTERSPORT 13046071172N-SET-MS

Kod produktu: 13046071172N-SET-MS

Producent: MASTERSPORT

36,42 zł / SZT.
Dostępność:
>5
0

AUDI: A2,A3,A3 SPORTBACK,A3 CABRIOLET;SEAT: ALTEA,ALTEA XL,LEON,TOLEDO II,TOLEDO III;SKODA: FABIA,FABIA STUFENHECK,FABIA COMBI,,OCTAVIA,OCTAVIA COMBI,ROOMSTER,ROOMSTER PRAKTIK,YETI;VOLKSWAGEN: BEETLE,BEETLE CABRIOLET,BOR

Grubość [mm]: 19,6 Szerokość [mm]: 146,0 Wysokość [mm]: 54,7 Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia System hamulcowy: Volkswagen Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 145
Wczytywanie...
Marka
KODY OE / OEM
A.B.S.
AKEBONO
AKRON-MALÒ
APEC braking
ASIMCO
AUTOMEGA
AUTOMOTOR France
BARUM
BENDIX
BORG & BECK
BRAXIS
BREMSI
CHAMPION
DELPHI
DENCKERMANN
DIAMAX
DITAS
E.T.F.
EUROBRAKE
FEBI BILSTEIN
FI.BA
FMSI-VERBAND
fri.tech.
FRIGAIR
GIRLING
HSB GOLD
ICER
JAPANPARTS
JAPKO
JURATEK
KRAFT AUTOMOTIVE
LPR
MAPCO
MAXGEAR
MGA
487
MINTEX
MOTAQUIP
NATIONAL
NK
PAGID
PEX
PROTECHNIC
QUARO
QUATTRO FRENI
QUINTON HAZELL
R BRAKE
RAICAM
REMY
ROADHOUSE
SCT Germany
STOP
TOMEX Brakes
TRUSTING
VALEO
WAGNER
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Wczytywanie...
Typ:
Data produkcji: - -
Pod warunkiem:
:
Wczytywanie...
Kod
Nazwa
Ilość
Brak części w zestawie

Czym jest klocek hamulcowy? 


Gwarancją bezpieczeństwa kierowcy na drodze jest poprawnie działający układ hamulcowy pojazdu. Jednym z jego najważniejszych elementów są klocki – to od ich sprawności zależy, czy auto zwolni lub w porę się zatrzyma. Poniższy artykuł pozwoli nieco przybliżyć budowę oraz działanie tego bardzo istotnego mechanizmu.

Klocki hamulcowe składają się z dwóch podstawowych części - płytki nośnej oraz okładziny ciernej. Część nośna ma kluczowy wpływ na funkcjonowanie całego układu oraz poprawny montaż. Jeżeli wymiary płytki nie będą odpowiednie, klocek nie dopasuje się do zacisku, będzie wpadać w niepożądane wibracje, a nawet może się zablokować. Materiał cierny odpowiada bezpośrednio za proces hamowania. Okładzinę wykonuje się najczęściej z grafitu, opiłków brązu,włókien miedzianych oraz szklanych, a także wełny stalowej - skład tej mieszanki może różnić się w zależności od producenta. Obie powłoki, nośna i cierna, są od siebie odizolowane tzw. międzywarstwą. Jej podstawowym zadaniem jest ochrona całego układu przed przegrzaniem oraz tłumienia drgań i pisków.

Klocki hamulcowe zamontowane są w nieruchomych zaciskach. Kiedy kierowca wciska pedał, płyn hamulcowy uruchamia tłoki, które dociskają klocki do powierzchni tarcz hamulcowych. Tarcie o siebie obu elementów powoduje, że pojazd stopniowo zwalnia. Efektem ubocznym tego działania jest powstawanie dużych ilości ciepła, które bezpośrednio mogą mieć wpływ na szybkość zużywania się klocków.

Ściąganie auta na jedną ze stron lub hałasowanie w trakcie hamowania to najczęstsze objawy problemów z klockami – niektóre modele wyposażone są w specjalną blaszkę, która wydaje pisk w momencie nadmiernego starcia się okładziny, sygnalizując tym samym konieczność wymiany. Innymi usterkami, o których świadczyć mogą wspomniane objawy są również jest również ślizganie się warstwy ciernej po tarczy (najczęściej na skutek jej zabrudzenia), deformacja płytki
nośnej w wyniku nieprawidłowego montażu, a także zwichrowanie tarcz lub nadmierne przegrzanie się całego układu.

Fundusze europejskie ACS auto części serwis